fredag 18 mars 2016

Skrivande tecken

I Församlingsbladet har jag sett i flera år att de har en grupp för kreativt skrivande. Intressant har jag tyckt men inte vågat ta steget dit. Men i veckan tog jag mod till mig och gick dit, kändes glädjefullt.

Vi var 10 kvinnor. Prästen som höll i det och jag var ungefär lika gamla, en tjej var något yngre, sedan var det bara gamla tanter. Alla hade medverkat i gruppen i flera år.

Vi fick en skrivövning. Jag visste inte alls vilket djup jag skulle lägga mig på, vad som var acceptabelt i gruppen. Min text blev lite komisk, grund.

En efter en lästes texterna upp, en efter en var de djupa och underfundiga. Jag tänkte vad fan, jag läser min text även om den är udda i sammanhanget, även om den inte riktigt passar in. Ärligt talat brydde jag mig inte om vad de skulle tycka. Det gick bra ändå.

Jag gick lite gladare därifrån, lite stärkt. Och jag tänker gå dit nästa gång.

Inga kommentarer: